FEINES PENDENTS

Tot el que apareixerà aquí ho feu de començar pel vostre compte. Ho posarem totes i tots en comú arribada la data indicada:

  •  DIVENDRES, 3 DE MARÇ (EDUCACIÓ FÍSICA): Il·lustració per al I Cros del Consol Ferré.

  • DIMECRES, 22 FEBRER (MATEMÀTIQUES): exercici puntuable de fraccions: trobar la fracció d'una quantitat (2/3 de 6 són 4, per exemple); calcular fraccions equivalents (p.ex: 4/6 és una fracció equivalent a 2/3); trobar el mínim común múltiple de 2 o 3 numèros; calcular sumes o restes de fraccions amb diferent denominador 1/2 + 1/5 + 2/3 =)

  • DIMARTS, 21 FEBRER (TALLERS): portar tot el relacionat amb la rua de Carnval (vestuari i elements decoratius) 
 
  • DILLUNS, 20 FEBRER (APADRINAMENT LECTOR): Recordeu que heu de venir preparats per a l'apadrinament d'acord amb el moment en què us trobeu: començar un llibre nou (activitats de presentació), continuar la lectura on es va quedar la setmana passada (llegiu-la vatros primer) o comentar el llibre si l'heu acabat (activitats per treballar la comprensió del que les filloles i els fillols han llegit). 
 
  • DILLUNS, 20 FEBRER (ESCRIPTURA, grup EMILIO). A partir de l'esquema on s'explica com es desevolupa l'acció, qui participa i com acaba la història, començar a redactar la història (un foli per una cara, però incloent una il·lustració que ocupe 1/4 del foli).  
 
  • DIMARTS, 14 FEBRER (TALLERS). No oblideu portar tot allò que vulgueu per decorar la vostra capsa de records: retalls de paper especials, cintes, llaços, xapes o qualsevol detall que puga servir per engalanar la capsa.
 
  • DIMARTS, 14 FEBRER (FESTES). Prepara un 'sac d'idees' de com pots participar a la festa del Carnaval segons el quadre en el que has triat participar (els trobaràs al menú 'compartim'). Dissenya el vesturari, els complements i descriu les accions que faràs durant la rua. 
 
  • DILLUNS, 13 FEBRER (MATEMÀTIQUES). 'Menjar ràpid'. Si compro una hamburguesa doble, una ració de patates dobles i un suc de taronja, he de pagar 9 €. Si compro una hamburguesa senzilla i una ració de patates senzilla, pagaré 4 € perqùè el suc de taronja val...

  • DILLUNS, 6 FEBRER (MATEMÀTIQUES).
       Bon profit, lleons! 4 lleons es mengen 4 gazeles en 4 dies. Quantes gazeles es 
       menjaran 2 lleons en 2 dies?

        L'edat de mon iaio. Ma mare té 38 anys. Mon pare 5 anys més. Jo tinc 32 anys 
        menys que el pare. Mon iaio té 31 anys més que ma mare, i la iaia té 2 anys menys 
        que el iaio. Quina edat té el iaio?

  • DIMARTS, 7 DE FEBRER (LLENGUA CATALANA). Elaborar un esquema a partir de les idees principals de la història 'En Tomàs que vivia a la nevera'. Les idees han d'estar ordenades o/i relaciondes les unes amb les altres. Compte, ha de ser senzill, volem explicar la història a P5!

  • DILLUNS, 6 DE FEBRER (ESCRIPTURA). Portar anotades algunes idees que serveixin per a poder escriure una història on el protagonista siga la nostra Cap Gros.

  • DILLUNS, 30 GENER (ESCRIPTURA-TECNIQUES ESTUDI). Recorda el procediment per enregistrar i editar un arxiu d'àudio amb veu i música, també el què hem de fer per penjar-lo a Internet. Redacta una base d'orientació (una llista ordenada de passos a seguir) per guiar una persona que vulga fer el mateix que nosaltres.

  • DILLUNS, 30 GENER (MATEMÀTIQUES). Utilitza el mètode que et siga més útil i troba el resultat de la següent suma de fraccions amb denominador diferent:
         1/2 + 2/3 + 1/4 =       
      1/2 + 2/3 + 1/5 = 
  • DILLUNS, 30 GENER (LECTURA). Del llibre de Jordi Folch 'Consomés de contes', llegir el capitol que porta per nom: En Tomàs que vivia a la nevera. En acabar pensar com podríem explicar de manera original aquest conte als més menuts de la escola.
 

  • DILLUNS, 30 GENER (ALTERNATIVA): Anàlisi del curt 'Bully dance':
         - Què fa als personatges que apareixen al curt diferents els uns dels altres?
         - Tens cap opinió tu sobre aquestes diferències? Explica-la.
         - Quines són les coses que et fan diferent a tu dels altres?
         - Com creus que se sent el protagonista del curt?
         - Alguna vegada s'han posat amb tu per ser diferent?



  • DIVENDRES, 27 DE GENER (MATEMÀTIQUES). Troba la teua manera de suma fraccions que tenen el mateix denominador. A classe hem parlat de tres possibilitats: utilizar peces equivelents pel que fa la mida; trobar fraccions equivalents a les que volem sumar, però amb el mateix denominador; o, sistemes de càlcul on utilitzem la multiplicació i la divisió. Tria el que et vagi millor per resoldre:
      2/2 + 3/8 =
        1/2 + 4/6 =
        2/5 + 2/7 =


  • MIÉRCOLES, 25 DE ENERO (LENGUA CASTELLANA): Número 3 de Digivista. Criterios para nuestra propuesta:
          1 - ¿Qué queremos que el receptor aprenda con nuestra aportación a la   revista?  Hay que concretar, tenemos que tener muy claro cuál es el objetivo y qué voy a aprender también haciendo la noticia?
          2 - ¿Cómo lo vamos a hacer?
          3 - Guión o planificación de nuestra propuesta


  • DIMARTS, 24 DE GENER (MEDI SOCIAL): Llegeix el text 'Ocho hombres poseen la misma riqueza que la mitat más pobre de la humanidad' i respon a les següents qüestions:
- Troba tres exemples que expliquen com és d'injusta la distribució de la riquesa avui dia.
- Identifica quines són les creences que permeten que aquesta distribució injusta de la riquesa siga possible.
- Localitza quines, d'acord amb el text, seran les conseqüències per a les societats en un futur que la riquesa estiga tant injustament distribuïda.



  • DIMARTS, 24 GENER (LLENGUA CATALANA). Una nova pizzeria està apunt d'obrir les seues portes a Amposta. T'han encarregat que  prepares una falca de ràdio per anunciar-la. De moment hauràs de redactar el text i escollir la música més apropiada a les característiques de l'establiment. En el text has d'incloure la localització de la pizzeria, les dades de contacte, les característiques que fan la pizzeria ben especial, les ofertes... Tot explicat d'una manera directa, breu i, sobretot, original. 
 
  • DILLUNS, 23 GENER (GRUPS D'ESCRIPTURA) Entrevista al cap-gros que serà el personatge central de les nostres històries sobre la reducció, separació i reutilització dels residus que fem a l'Escola. Incloure una il·lustració en color del personatge a partir de les seues característiques físiques.

  • DILLUNS, 23 GENER (MATEMÀTIQUES).  Recorda les relacions que hem trobat entre les peces grogues, blaves, roges, verdes i blanques amb la peça negra. Pensa també en com escrivim aquestes relacions en forma de fracció i el que hem esbrinat sobre com sumar fraccions. Amb tot plegat, intenta resoldre les següents operacions:
          2 peces roges + 4 peces blanques =
                     2/4           +             4/8               = 

          1 peça groga + 1 peça blava =

                     1/2         +         1/3            =

  • MIÉRCOLES, 18 ENERO (LENGUA CASTELLANA). Acabar la lectura del texto 'Razones científicas para leer más de lo que leemos' publicada en la edición digital del períodico 'El País' de 16 de enero. Identicar las ideas principales del último párrafo.


  • DIMECRES, 18 GENER (GRUPS D'ESCRIPTURA). Revisió dels apunts presos durant la presentació de l'escriptor Jesús Serrano, on ha d'aparèixer:
    Data i lloc de la presentació
    Nom del conferenciant
    Propòsit de la presentació
    Passos del procés d'escriptura de què parla Serrano.
    Valoració personal de la presentació.
          NO OBLIDES QUE TAMBÉ POTS CONSULTAR L'ENREGISTRAMENT DE LA PRESENTACIÓ QUE 
           APAREIX A L'APARTAT 'ESCRIPTURA' DEL BLOC


  • MARTES, 17 ENERO (LENGUA CASTELLANA) Piensa en el tema sobre el que te gustaría hablar en el numero 3 de Digivista que aparecerá la semana de Sant Jordi, en primavera. Imagina, también, qué tipo de producto harás para darlo a conocer: vídeo, entrevista, encuesta, gráfico, artículo de opinión, reportaje, collage, canción...


1 comentari:

  1. Molt bo l'apartat de feines pendents!! per als xiquets i per als pares!!

    ResponElimina