FEINES PENDENTS

Tot el que apareixerà aquí ho feu de començar pel vostre compte. Ho posarem totes i tots en comú arribada la data indicada:


  • DIMECRES 24 DE MAIG (MATEMÀTIQUES). Cotxes en miniatura: Tinc un Maserati, un Saab i un Toyota. Un és negre, l'altre gris i l'últim roig. El Maserati no és negre. El Saab no es roig. Si el cotxe roig no és el Maserati, de quin color és el Saab? 
 
  • DIMARTS, 23 DE MAIG (LLENGUA CATALANA): escrit reflexiu on parles de l'experiència viscuda durant la preparació de la 'Festa de Reduïm, Separem, Reutilitzem'. Hauríem de donar la nostra opinió de sobre com ha funcionat la comissió, què ha sortir bé, què hauríem de fer diferent, què hem après, si creus que el que hem fet ha servit per als companys de l'Escola i de tot allò que vulgues compartir. 

  • DIMARTS, 23 DE MAIG (PROJECTE 'SEPAREM'): Què diria la Capgrossa per presentar el seu llibre de conte? Escriu algunes idees. 

DIVENDRES 19 DE MAIG (MATEMÀTIQUES): enigma sobre els mesos que va durar la construcció de la torre Eiffel i passar una lletra a escala 1:5

DIMARTS, 18 D'ABRIL (LLENGUA CATALANA): redacció i revisió del conte de la Cap Grossa. Cal dur-lo en format digital al llapis de memoria, juntament amb les il·lustracions. Les il·lustracions poden també digitalitzar-se o portar-les a mà.
Tenir a punt la nostra bicicleta. Practicar durant les vacances de Pasqua per tal d'afrontar amb garanties la sortida a Sant Carles de la Ràpita que farem el proper mes de juny.
DIMECRES 29 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES): exercici puntuable amb càlcul mental, enigma matemàtic i números decimals (dècimes i centèssimes). Revisar el material 'Guix'.


DIMARTS, 28 DE MARÇ (TALLERS): Disseny en paper d'un penjoll elèctric per a la nostra 'cap-grossa'. 

DILLUNS, 27 DE MARÇ (MEDI): Diuen que el món necessita més diàleg, amor, empatia, comprensió, solidaritat... I jo, què puc fer? Respon a aquesta difícil pregunta amb un text, un lema, un poema, una il·lustració, un collage o qualsevol altre mitjà.


DIMARTS, 21 DE MARZO (LENGUA CASTELLANA): A partir de la lectura del texto "El tsunami de España que causó más de mil muertos en 1755", redactar tres preguntas: una la respuesta a la cual pueda encontrarse leyendo el texto (pregunta explícita); la segunda, una pregunta que para responderla haya sido necesario entender el texto, pero que la respuesta no aparece en él (pregunta implícita); la tercera, una pregunta que para ser respondida uno debe dar su opinión (pregunta de aplicación)


MIÉRCOLES, 15 DE MARZO (LENGUA CASTELLANA): Escoge dos de las virtudes que presenta el libro 'Valores de oro'. Explica en que situación las has utilizado y te han sido útiles o en que situación te gustaría hacerlas servir. Las cualidades son: diligencia, perspicacia, audacia, organización, adaptabilidad, decisión, coherencia, integridad, paciencia, prudencia, creatividad, confianza, superación, constancia, humildad, respeto, resistencia, entrega, astucia, responsabilidad, permeabilidad, sencillez.
DIMARTS, 14 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES) ENIGMA: Tarzan a Hawai. Són les 6:30 hores de la tarda. Acaba de tancar la tele. L'he engegada a les 5:15 hores  per mirar la pel·li 'Tarzan a Hawai'. La seva dona, la Jane, portava un bikini de pantera i cridava cada 7 minuts. La pel·lícula acaba amb un crit. Quantes vegades va cridar Jane durant la pel·lícula? 

DIMARTS, 14 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES): sumar i restar dècimes. Exercicis de la pàgina 13 del mateial de la revista 'Guix'. 

LUNES, 13 DE MARZO (LENGUA CASTELLANA): Lectura 'cómo la electricidad cambiará la vida de la gente de los siglos venideros', un artículo publicada por un diario de Tortosa en 1897.
¿Cómo crees tú que la electricidad cambió la vida de la gente de Amposta a principios del siglo XX? (en su casa, en su trabajo, en su manera de divertirse, en la forma de comunicarse y desplazarse…) 
¿Cómo crees tú que la ciencia cambiará la vida de las personas en el futuro? (en su casa, en su trabajo, en sus diversiones, en la forma de comunicarse y desplazarse…)
DIVENDRES, 10 DE MARÇ (MEDI SOCIAL): recerca una figura femenina que ha contribuït a desenvolupar el món de la ciència, les arts, el pensament..., tot lluitant contra el masclisme que l'envoltava. Memoritzar algunes dades significatives de la seva biografia i/o obra. 
DIVENDRES, 10 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES): Dividir un cordell en deu decímetres. Quant cordill necessitarem?
DIVENDRES, 10 DE MARÇ (MEDI SOCIAL): Relacionar les paraules longitud i latitud amb paral·lels i meridians.  Més informació a: http://www.educaplus.org/game/latitud-y-longitud

DIMECRES, 8 DE MARÇ (MEDI SOCIAL): poder explicar que són els paral·lels i els meridians terrestres. Localitzar un punt al glubus terraqui (glubus fet a classe) donant les coordenades.
DIMARTS, 7 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES): Nombres decimals, exercici puntuable.
    DILLUNS, 6 DE MARÇ (MATEMÀTIQUES): Nombres decimals, fins a la página 11.
    DIVENDRES, 3 DE MARÇ (EDUCACIÓ FÍSICA): Il·lustració per al I Cros del Consol Ferré.
    DILLUNS, 1 DE MARÇ (LLENGUA CASTELLANA): Lectura del text del llibre 'Manual para soñar'. Fer l'activitat que es demana. Il·lustrar el text amb una imatge que tinga relació amb les qualitats que fa servir la/el protagonista del text per aconseguir el seu somni.

    DIMECRES, 22 FEBRER (LLENGUA CATALANA). Una peça per al Museu dels Horrors. Suposo que ha estaràs al cas de què estem parlant d’un museu del segle XXXIII on  s’esposen peces arqueològiques dels segles XX al XXIII. Hi ha tres sales, la de Prehistòria, la d’Alimentació i la de Jocs. Es tracta que sigues tu qui deixi a una de les tres sales esmentades una peça escollida per tu.

    DIMECRES, 22 FEBRER (MATEMÀTIQUES): exercici puntuable de fraccions: trobar la fracció d'una quantitat (2/3 de 6 són 4, per exemple); calcular fraccions equivalents (p.ex: 4/6 és una fracció equivalent a 2/3); trobar el mínim común múltiple de 2 o 3 numèros; calcular sumes o restes de fraccions amb diferent denominador 1/2 + 1/5 + 2/3 =)

    DIMARTS, 21 FEBRER (TALLERS): portar tot el relacionat amb la rua de Carnval (vestuari i elements decoratius) 
    DILLUNS, 20 FEBRER (APADRINAMENT LECTOR): Recordeu que heu de venir preparats per a l'apadrinament d'acord amb el moment en què us trobeu: començar un llibre nou (activitats de presentació), continuar la lectura on es va quedar la setmana passada (llegiu-la vatros primer) o comentar el llibre si l'heu acabat (activitats per treballar la comprensió del que les filloles i els fillols han llegit). 

    DILLUNS, 20 FEBRER (ESCRIPTURA, grup EMILIO). A partir de l'esquema on s'explica com es desevolupa l'acció, qui participa i com acaba la història, començar a redactar la història (un foli per una cara, però incloent una il·lustració que ocupe 1/4 del foli).  

    DIMARTS, 14 FEBRER (TALLERS). No oblideu portar tot allò que vulgueu per decorar la vostra capsa de records: retalls de paper especials, cintes, llaços, xapes o qualsevol detall que puga servir per engalanar la capsa.
    DIMARTS, 14 FEBRER (FESTES). Prepara un 'sac d'idees' de com pots participar a la festa del Carnaval segons el quadre en el que has triat participar (els trobaràs al menú 'compartim'). Dissenya el vesturari, els complements i descriu les accions que faràs durant la rua. 
    DILLUNS, 13 FEBRER (MATEMÀTIQUES). 'Menjar ràpid'. Si compro una hamburguesa doble, una ració de patates dobles i un suc de taronja, he de pagar 9 €. Si compro una hamburguesa senzilla i una ració de patates senzilla, pagaré 4 € perqùè el suc de taronja val...

    DILLUNS, 6 FEBRER (MATEMÀTIQUES).
    Bon profit, lleons! 4 lleons es mengen 4 gazeles en 4 dies. Quantes gazeles es 
           menjaran 2 lleons en 2 dies?
    L'edat de mon iaio. Ma mare té 38 anys. Mon pare 5 anys més. Jo tinc 32 anys 
            menys que el pare. Mon iaio té 31 anys més que ma mare, i la iaia té 2 anys menys 
            que el iaio. Quina edat té el iaio?

    DIMARTS, 7 DE FEBRER (LLENGUA CATALANA). Elaborar un esquema a partir de les idees principals de la història 'En Tomàs que vivia a la nevera'. Les idees han d'estar ordenades o/i relaciondes les unes amb les altres. Compte, ha de ser senzill, volem explicar la història a P5!

    DILLUNS, 6 DE FEBRER (ESCRIPTURA). Portar anotades algunes idees que serveixin per a poder escriure una història on el protagonista siga la nostra Cap Gros.

    DILLUNS, 30 GENER (ESCRIPTURA-TECNIQUES ESTUDI). Recorda el procediment per enregistrar i editar un arxiu d'àudio amb veu i música, també el què hem de fer per penjar-lo a Internet. Redacta una base d'orientació (una llista ordenada de passos a seguir) per guiar una persona que vulga fer el mateix que nosaltres.

    DILLUNS, 30 GENER (MATEMÀTIQUES). Utilitza el mètode que et siga més útil i troba el resultat de la següent suma de fraccions amb denominador diferent:
             1/2 + 2/3 + 1/4 =       
          1/2 + 2/3 + 1/5 = 
    DILLUNS, 30 GENER (LECTURA). Del llibre de Jordi Folch 'Consomés de contes', llegir el capitol que porta per nom: En Tomàs que vivia a la nevera. En acabar pensar com podríem explicar de manera original aquest conte als més menuts de la escola.

    DILLUNS, 30 GENER (ALTERNATIVA): Anàlisi del curt 'Bully dance':
             - Què fa als personatges que apareixen al curt diferents els uns dels altres?
             - Tens cap opinió tu sobre aquestes diferències? Explica-la.
             - Quines són les coses que et fan diferent a tu dels altres?
             - Com creus que se sent el protagonista del curt?
             - Alguna vegada s'han posat amb tu per ser diferent?


    DIVENDRES, 27 DE GENER (MATEMÀTIQUES). Troba la teua manera de suma fraccions que tenen el mateix denominador. A classe hem parlat de tres possibilitats: utilizar peces equivelents pel que fa la mida; trobar fraccions equivalents a les que volem sumar, però amb el mateix denominador; o, sistemes de càlcul on utilitzem la multiplicació i la divisió. Tria el que et vagi millor per resoldre:
          2/2 + 3/8 =
            1/2 + 4/6 =
            2/5 + 2/7 =

    MIÉRCOLES, 25 DE ENERO (LENGUA CASTELLANA): Número 3 de Digivista. Criterios para nuestra propuesta:
              1 - ¿Qué queremos que el receptor aprenda con nuestra aportación a la   revista?  Hay que concretar, tenemos que tener muy claro cuál es el objetivo y qué voy a aprender también haciendo la noticia?
              2 - ¿Cómo lo vamos a hacer?
              3 - Guión o planificación de nuestra propuesta


    DIMARTS, 24 DE GENER (MEDI SOCIAL): Llegeix el text 'Ocho hombres poseen la misma riqueza que la mitat más pobre de la humanidad' i respon a les següents qüestions:
    - Troba tres exemples que expliquen com és d'injusta la distribució de la riquesa avui dia.
    - Identifica quines són les creences que permeten que aquesta distribució injusta de la riquesa siga possible.
    - Localitza quines, d'acord amb el text, seran les conseqüències per a les societats en un futur que la riquesa estiga tant injustament distribuïda.

    DIMARTS, 24 GENER (LLENGUA CATALANA). Una nova pizzeria està apunt d'obrir les seues portes a Amposta. T'han encarregat que  prepares una falca de ràdio per anunciar-la. De moment hauràs de redactar el text i escollir la música més apropiada a les característiques de l'establiment. En el text has d'incloure la localització de la pizzeria, les dades de contacte, les característiques que fan la pizzeria ben especial, les ofertes... Tot explicat d'una manera directa, breu i, sobretot, original. 
    DILLUNS, 23 GENER (GRUPS D'ESCRIPTURA) Entrevista al cap-gros que serà el personatge central de les nostres històries sobre la reducció, separació i reutilització dels residus que fem a l'Escola. Incloure una il·lustració en color del personatge a partir de les seues característiques físiques.

    DILLUNS, 23 GENER (MATEMÀTIQUES).  Recorda les relacions que hem trobat entre les peces grogues, blaves, roges, verdes i blanques amb la peça negra. Pensa també en com escrivim aquestes relacions en forma de fracció i el que hem esbrinat sobre com sumar fraccions. Amb tot plegat, intenta resoldre les següents operacions:
              2 peces roges + 4 peces blanques =
                         2/4           +             4/8               = 

              1 peça groga + 1 peça blava =

                         1/2         +         1/3            =

    MIÉRCOLES, 18 ENERO (LENGUA CASTELLANA). Acabar la lectura del texto 'Razones científicas para leer más de lo que leemos' publicada en la edición digital del períodico 'El País' de 16 de enero. Identicar las ideas principales del último párrafo.


    DIMECRES, 18 GENER (GRUPS D'ESCRIPTURA). Revisió dels apunts presos durant la presentació de l'escriptor Jesús Serrano, on ha d'aparèixer:
    • Data i lloc de la presentació
      Nom del conferenciant
      Propòsit de la presentació
      Passos del procés d'escriptura de què parla Serrano.
      Valoració personal de la presentació.
              NO OBLIDES QUE TAMBÉ POTS CONSULTAR L'ENREGISTRAMENT DE LA PRESENTACIÓ QUE 
               APAREIX A L'APARTAT 'ESCRIPTURA' DEL BLOC

    MARTES, 17 ENERO (LENGUA CASTELLANA) Piensa en el tema sobre el que te gustaría hablar en el numero 3 de Digivista que aparecerá la semana de Sant Jordi, en primavera. Imagina, también, qué tipo de producto harás para darlo a conocer: vídeo, entrevista, encuesta, gráfico, artículo de opinión, reportaje, collage, canción...


    3 comentaris:

    1. Molt bo l'apartat de feines pendents!! per als xiquets i per als pares!!

      ResponElimina
    2. Quants deures fets i no, em dona molts de records i m'hels haure de guardar vbe al meu lloc de records (Perque m'hanire a l'Agusti Barbera) (Per qui no ho sapig)
      ToT

      ResponElimina