− Afectivitat i sexualitat. Contes sobre la
diversitat familiar Tots nosaltres, pel grup d'animació 'Fes-t'ho com vulguis'.
− Conferència a càrrec de la dietista Sara Lapeira. Què podem menjar per esmorzar? Relacionar la ingesta desucre amb
els residus que generen els productes elaborats que el porten.
SORTIDES
Visita a exposició SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT
'Dona la volta. Del residu al recurs' instal·lada a l'auditori de les
Fires: 5 grups de 5 persones per
treballar cadascun dels elements informatius (temes: paper, vidre, plàstic,
matèria orgànica i resta; després, al parc dels Xiribecs, 5 grups nous formats
per una persona decada grup anterior per compartir la informació i treure'n
conclusions. En acabar, a la classe, reflexió
sobre la sortida:
·
Per què aquest títol?
·
Quin beneficien treus tu de 'donar la volta' a la
situació?
·
L'exposició et suggereixalguna idea per a la festa
del Residu Zero?
Teatre en
anglès: Robin Hood
Jornades Esportives
Apasa (dedicades al futbol) . Dintre el projecte
d’escola Patis
compartits amb el centre l'Àngel. Contextualització i realització
de l’activitat.
Sortida en bicicleta a Sant Carles de la Ràpita: Museu de la Mar de l'Ebre i Platja de Garbí.
PROJECTES
Separem
Organització Festa Reduïm, Separem, Reutilitzem.. Assemblea. Comissions
(presentació Capgrossa, publicitat i tallers/activitats) i divisió en
sub-grups. Preparació per comissions de la Festa. Tallers, paradetes, presentació de la
Capgrossa.
Valoració reflexiva de la festa
del 'separem, reduïm, reutilitzem".Correcció lingüística.
Apadrinament lector: pic-nic literari.
Páginas amarillas: entre les aules de 5t i 6t.
Digivista: artícle d’opinió amb il·lustració pròpia.
Contes de la Capgrossa: redacció, presentació a les aules, pressupost per
a la impressió...
FESTES
Sant Jordi:
Mural de Sant Jordi per a la parada de l’AMPA. Inauguració de ‘Lo
balconet de lectura’. Preparació i presentació de contes de la Capgrossa a les
aules.
Festa 'Reduïm-Separem-Reutilitzem' per a tota l'Escola: presentación de la Capgrossa, paradetes i jocs per a tota l'Escola.
DINÀMIQUES
·
Convivència
·
Treball
cooperatiu
·
Aprendre a aprendre
·
Assemblees i treball per comissions: Festa Residu Zero, Digivista i preparació sortida en bicicleta a Sant Carles de la Ràpita.
·
MEDI
Projecte ‘Separem’
-Presentació dels
contes de la Capgrossa i Festa 'Reduïm-Separem-Reutilitzem'.
Natural
− Introducció al plànol. Els punts de vista.Els
objectes canvien de mida segons la distància: la perspectiva. Interpretem
plànols d’espais que ens sons propers i d’espais inventats.
− Els mapes. Llistem, individualment, tots els
elements del paisatge quepodrem veure durant un trajecte d'Amposta a Sant
Carles de la Ràpita.Fem grups de tres i ampliem la llista. Canvien tots de
grups i ampliem el llistat encara més, si és possible. Canviem tots de grup i
decidim quins dels elements anotats tenen un origine humà i quin són naturals. Discutim
els dubtes. Canviem de grups i anotem quins elements de les llistes sortiran a
un mapa i quins no. Decidim un criteri per dir si un determinat element sortirà
al mapa o no. Les respostes donades pelsgrups són:
- Depèn de l'experiència que tenim en llegir mapes i el sentit comú que ens farà decidir si un element ha de sortir o no.
- Al mapa sortirà allò que és important per a molts, tot i que no a tots els mapes sortirà el mateix.
- Al mapa sortirà el que ens ajuda aorientar-nos i a dir on som.
- Depèn de l'alçada a que ens posem perfer el mapa, quan més amunts sortiran menys detalls.
− Quina diferència hi ha entre un plànol i un mapa?
- Plànols: donen instruccions per fer una construcció; representen una zona reduïda; et permeten conèixer un trajecte; donen més detalls...
- Mapes: situen elsllocs; representen una àrea gran; et permeten conèixer un trajecte.. La diferència principal està en l'escala a què traballem. Trobem una definició d'escala: representar un element que existeix en la realitat a diferent mida, però respectant les proporcions de l'original.
−
Punts
cardinals. La posició relativa del sol al cel en funció de l'hora del dia
llegida a través de l'ombra d'un trespeus al pati. Representació dels resultats
en un gràfic utilitzant un full de càlcul. Base d'orientació. Com canviarà la
llargada de l'ombra enfunció de l'estació i per quin motiu?
−
Treball
amb ombres. Què observem?
Si canviem l'angle d'inclinació,l'ombra es fa gran o menuda.
- Si canviem la distància de la llum al'objecte, l'ombra es fa més gran o més menuda.
- Si il·lumineml'objecte verticalment, l'ombra que es veu pren la forma de la part superior del'objecte.
- Quan il·luminem un objecte apareix una zona d'ombra i una de penombra, més prima, al voltant.
Social
Presentacions de personatges històrics relacionats
amb la Guerra Civil.
MATEMÀTIQUES
Resolució de problemes:
−
Enigmes matemàtics:
resolució individual i en grups cooperatius.
−
Resolució de problemes: treball en grups cooperatius.
estratègies.
Càlcul:
−
Càlcul mental: estratègies
de resolució individuals i en grups
cooperatius.
−
Algoritmes de la restaportant-ne
amb números decimals.
−
Pressupost per imprimir els
comptes de la Capgrossa.
−
Càlcul de distància sobre mapa utilitzant escales
gràfiques i numèriques.
−
Càlculs de quan tardarem en bici en anar a la
Ràpita, segons amb lavelocitat a què pedalem (5,5 km/h, 11 km/h o 2,5 km/h)
Geometria
− Lectura de plànols d'espais reduïts, però no
coneguts. Construcció de maquetes. Identificar a quin plànol correspon cada
maqueta. Què hem detenir en compte a l'hora de llegir un plànol/mapa? Orientar
el mapa al nord; comparar la distribució dels elements a la realitat o maqueta
ambels elements que apareixen al plànol.
− Mesura i construcció d’angles i línes paral·leles i
perpendiculars utitlitzant el transportador, l’escaire i el cartabó.
Relacions
− Treballem a escala. Representem figures
geomètriques a diferent escala 1.2, 1.3, 1:5, 5:1...
− Figures geomètriques a escala. Veure que el
perímetre augmenta enproporció aritmètica a l'escala utilitzada. Quan engrandim
una figura de manera proporcional, existeix una relació entre el perímetre de
la figura i el de la mateixa figura a
escala. Simultipliquem el perímetre de la figura inicial per l'escala utilitzada,
el resultat serà el perímetre de la figura final. En canvi, la relació amb la
superfícies és exponencial.
−
Relacions
geomètriques (línials) i geomètriques (exponencials)
−
Representar
el creixement i desenvolupament de cadascú a partir de la informació que
apareix al llibre de salut.
−
Representació
de dades digitals en un gràfic utilitzant un full de càlcul.
Mesura
−
Col·locar objectes
en el plànol d'acord amblles mides.
−
Representar un objecte de la classe en perspectiva.
Prendre mesures del'element en centímetres. Passar-les a escala 1:10. Construir
lamaqueta de l'objecte a escala.
Lectura:
−
30’ de
lectura diària.
Projecte
‘Apadrinament lector’
Picnic literari al
parc dels Xiribecs.
Valoració activitat
apadrinament: parelles i grups de quatre. Tota laclasse. Aspectes que han sortir
bé i aspectes a millorar.
Ortografia
−
Quadernets editorial Text62
Tipologies
textuals:
-
El
conte: introducció, nus i desenllaç. Registre apropiat a l’edat del
destinatari.
-
Narració:
'quina sort!'. Relatar quines han estat les
experiències personals més afortunades i més desgraciades que es recorden.
Grups d'escriptura: contes de la Capgrossa
Taller d’escritpura
Correcció col·lectiva textos:
coherència, cohesió.
Revisió de la coherència,
morfosintaxi, lèxic de textos explicatius del procés
d'estampació.
Jocs de
llengua
LLENGUA CASTELLANA
Proyecto ‘Digivista’
Digivista. Article d'opinió.
Organització del treball segons model, per parelles. Información y redactado.
Lectura comprensiva
Preparació del
vocabulari a partir de la lectura d’un article sobre la representació del
planeta en mapes.
Escritura
Ortografia
Dictados preparados.
TALLERS
− Mural de Sant Jordi per a l'AMPA
− Estampació de samarretes: colors bàsics i barreges
segons proporcionsfer obtenir els secundaris. Com aplicar el color (pintura + oli
dellinasa + pinzell remullat en dissolvent). Estampació sobre lessamarretes ben
tibades. Nteja del pinzell (en paper, dissolvent i aiguaamb sabó)
− Valoració de les activitats d'estampació.
−
Manualitats ecològiques
−
Fem el nostre nom en tres dimensions, per
presentar-nos a Naoufal.
− Dibuix geomètric en perspectiva (a mà alçada):
projecció axonomètrica,projecció cònica frontal i perspectiva cavallera.
−
Escaire,
cartabó i transportador. Dibuixar línies paral·leles. Dibuixar angles d'una
mesura donada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada